Michał Madaj
22 September 2023 • 2 min read
Udostępnij ten blog
AC Milan to znany włoski klub piłkarski. Większość rzeczy dla tak wielkich marek przychodzi bardzo łatwo, zarówno na boisku, jak i poza nim. Tym większe zdziwienie spotkało dyrektorów wykonawczych piłkarskiego kolosa, gdy Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) odrzucił ich wniosek o rejestrację znaku towarowego w klasie 16, dla następującego zestawienia towarów: Papier; tektura; okładki na książki; kleje do użytku biurowego lub domowego; artykuły papiernicze; papier kopiujący [papierniczy]; papier do pisania; itp.
Niemiecka firma InterES Handels- und Dienstleistungs Gesellschaft mbH & Co. KG była odpowiedzialna za zgłoszenie sprzeciwu wobec rejestracji znaku towarowego zgłoszonego przez klub z Mediolanu.
Podstawą sprzeciwu był Art. 8 ust. 1 lit. b Rozporządzenia UE nr 2017/1001, który stanowi: „Jeżeli ze względu na tożsamość lub podobieństwo wcześniejszego znaku towarowego oraz tożsamość, lub podobieństwo towarów, lub usług objętych znakami towarowymi istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd co do pochodzenia towarów, lub usług u części odpowiedniego kręgu odbiorców w obszarze, w którym jest chroniony wcześniejszy znak towarowy; prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd obejmuje prawdopodobieństwo wywołania skojarzenia z wcześniejszym znakiem towarowym”.
Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd występuje między znakami towarowymi, gdy znaki są na tyle podobne, a towary i/lub usługi, dla których są używane, są na tyle powiązane, że konsumenci mogliby błędnie sądzić, że pochodzą z tego samego źródła.
Problem w tym przypadku wynikał, z wcześniej stworzonego przez niemiecką firmę, znaku towarowego „Milan”, który został zarejestrowany dla tego samego lub podobnego zestawienia towarów w klasie 16. Różnica między tymi dwoma znakami towarowymi polegała na tym, że włoski znak towarowy był znakiem graficznym, w przeciwieństwie do niemieckiego znaku słownego.
Porównanie znaków towarowych
vs
EUIPO postanowiło, że AC Milan nie może zarejestrować swojego znaku towarowego w formie graficznej. Przede wszystkim powodem tej decyzji były:
Udostępnij ten blog
Znak towarowy to oznaczenia dla dóbr i/lub usług oferowanych przez konkretnego przedsiębiorcę, w celu ich jak najdokładniejszej identyfikacji. W celu uzyskania większej ilości informacji na ten temat, zapraszamy na naszą stronę https://www.trademarkia.pl/pl
Znak towarowy może zarejestrować zarówno osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, jak i przedsiębiorca (czyli np. osoba prowadząca działalność gospodarczą, czy chociażby spółki cywilne, czy handlowe). Co ciekawe, znak towarowy może zastrzec również Skarb Państwa.
Odwołanie od decyzji EUIPO może wnieść każdy, kto czuje się takową pokrzywdzony. Na wniesienie odwołania dana osoba ma 2 miesiące od momentu powiadomienia jej o zaskarżonej decyzji. Za odwołanie przed EUIPO, Urząd pobiera opłatę urzędową w wysokości 720 EUR, jeśli dotyczy znaku towarowego.
Powiązane blogi
Trolle patentowe i trolle znaków towarow...
25 July 2024 • 2.5 min read
Prawa autorskie vs. Znak towarowy: Co da...
3 July 2024 • 3 min read
Czy można opatentować przepis?
6 June 2024 • 6 min read
Czy można chronić prawnie nazwę bloga, p...
3 June 2024 • 5 min read
Prosty przewodnik po odnawianiu znaków t...
27 May 2024 • 5 min read
Poland
Globalny lider w zakresie ochrony znaków towarowych na świecie
Informacja zawarta na tej stronie internetowej jest dostarczana wyłącznie w celach informacyjnych i nie należy jej interpretować jako porady prawnej. Mimo że LegalForce RAPC Worldwide P.C., działająca jako Trademarkia P.C., jest kancelarią prawną („Kancelaria”), korzystanie z tej strony internetowej nie tworzy relacji adwokat-klient z Kancelarią. Taka relacja może zostać ustanowiona tylko po tym, jak Kancelaria zdecyduje, że jest gotowa i może przyjąć zlecenie po sprawdzeniu konfliktu interesów oraz po akceptacji pisemnej umowy o świadczenie usług prawnych między tobą a Kancelarią. Korzystanie z tej strony internetowej podlega również naszym Warunkom korzystania z usługi i Polityce prywatności.
Proszę zauważyć, że ceny wymienione na tej stronie internetowej mogą ulec zmianie w związku z wahaniem kursów walutowych względem dolara amerykańskiego (USD).